Telegram Web Link
دیپلماسی سونا


"گفتگوهای عریان با کلمات غیر مستور در دمای یکسان با خود آدم‌ها"

سال‌های نخستین خدمت یک دیپلمات مبرز ایرانی که مدت کوتاهی وزیر خارجه هم شده بود، توصیه داشت در هر ماموریت دیپلماتیک یک دیدار از حمام عمومی در کشوری که بدان وارد شدید داشته باشید. دلیل او ساده بود:" آنجا با خود آدم‌ها گفتگو می‌کنیم نه لباس و يادداشت‌ها، فلاش دوربین و چیدمان میز،حوه پذیرایی و ... ، آنجاست که در می‌یابیم مخاطبین ما کمتر چیزی را برای مستور کردن دارند".
امروز این گزارش انتشار یافت و آن خاطره زنده شد. خدایش رحمت کناد.
https://www.bbc.com/news/world-europe-64323522?xtor=AL-72-%5Bpartner%5D-%5Bbbc.news.twitter%5D-%5Bheadline%5D-%5Bnews%5D-%5Bbizdev%5D-%5Bisapi%5D&at_link_origin=BBCWorld&at_campaign_type=owned&at_format=link&at_link_type=web_link&at_link_id=8B1E775A-9794-11ED-A52C-37D14744363C&at_bbc_team=editorial&at_campaign=Social_Flow&at_ptr_name=twitter&at_medium=social
(Culture - Art & Diplomacy) pinned «دیپلماسی سونا "گفتگوهای عریان با کلمات غیر مستور در دمای یکسان با خود آدم‌ها" سال‌های نخستین خدمت یک دیپلمات مبرز ایرانی که مدت کوتاهی وزیر خارجه هم شده بود، توصیه داشت در هر ماموریت دیپلماتیک یک دیدار از حمام عمومی در کشوری که بدان وارد شدید داشته باشید.…»
(Culture - Art & Diplomacy)
@kultur
عنوانی که در نشست ارائه خواهد شد: "مذاکره با خرس؛ مطالعه تجربه موردی کاربست ابزار دیپلماسی به عنوان فرصتی برای بقای ایران" است که اختصاص به مذاکره احمد قوام نخست وزیر و وزیرخارجه وقت در زمستان ۱۳۲۴ش/ ۱۹۴۶م با استالین در مسکو دارد.
#Iran
#Russia
#Azerbaycan
#Росси́я
#Иран

@kultur
برنده کیست؟

@kultur
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مناسب است برای درک رویکردی کنونی اروپا نسبت به تحولات اوکراین که در حال شکل‌گیری است، نگاهی به سخنان ژنرال دوگل در سال ۱۹۶۱ داشت. زمانی که حوادث برلین رقم خورد.

@kultur
گزارشی پیرامون "مذاکرات قوام و استالین: بررسی موردی کاربست ابزار دیپلماسی عنوان فرصتی برای بقای ایران"
#Iranian
#Diplomacy
#России
#Azerbaijan
#USSR
#Iran

@kultur
2024/09/22 04:53:48
Back to Top
HTML Embed Code: