Telegram Web Link
انتشار متن فارسی و عربی بزودی
ناشر : رایزنی فرهنگی سفارت ج اا در بغداد
@kultur
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
تازه‌ترین اثر پژوهشی گروه مردمی بهشت بقیع از شهر مدینه منوره متعلق به حوالی خرداد سال ۱۳۰۷ش توسط یک پژوهشگر هلندی به نام جورج کروگرز  این فیلم در اصل سیاه و سفید و صامت بوده که توسط گروه بقیع رنگین‌سازی و صداگذاری شد. در این فیلم از قدیمی‌ترین صوت تلاوت قرآن کریم  (سوره مبارکه ضحی) و اذان مسجد النبی که در مدینه منوره ضبط شده جهت صداگذاری استفاده شده است.
@kultur
یکی از موضوعات مهم تاریخ و فرهنگ ایران: تاریخ عتبات مقدسه در عراق است.. می‌دانیم که عراق در ادواری از تاریخ تحت حکومت دولت عثمانی بوده. از طرفی نیز رابطه فرهنگی و حوزه های علمیه نجف و کربلا و قضیه زوار ایرانی از موضوعات مهمی است که بخش بسیار بزرگی از آن در اسناد وزارت امور خارجه ایران و آرشیو اسناد عثمانی رد و بدل شده است.

سالها قبل فهرست قطوری به زبان فارسی و بسیار خوب از این اسناد توسط دوست عزیز و فاضلم جناب آقای سید علی موجانی منتشر شد.
این کمترین با مطالعه این کتاب پیشنهاد ترجمه عربی آن را به آستان امام حسین علیه السلام در کربلا دادم تا پژوهشگران عرب زبان در عراق نیز با مطالب بسیار مهم تاریخی این اسناد آشنا شوند و از آنها در تحقیقات تاریخی خود بهره مند شوند، ایشان نیز از من درخواست کردند که این کار را خودم پیگیری کنم. بنده نیز در بخش ترجمه زبان عربی در موسسه دار التراث که در نجف تاسیس کردم این کار را پیگیری کردم و خوشبختانه امروز این کتاب به ثمر رسید و نسخه چاپی آن را در دو جلد با فهارس بسیار خوب که از آن تهیه کرده بودم به بنده دادند.
@h_m_Borujerdi
یکی از معدود اسنادی که می‌تواند موید نگاه بخشی از دنیای تشیع به ماجرای سید قطب باشد مکاتبه آيت‌الله سید محسن حکیم با رییس جمهور مصر در زمانی است که دادگاه قاهره حکم اعدام سید قطب را صادر کرد

https://twitter.com/AliMoujani/status/1645103729127878657?t=1cABW6xT8hb8qYT9iDjZnw&s=08

@kultur
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوشا بر آنانکه به لطف شب‌های قدر درهای بهشت جاودان را بر خود می‌گشایند.
التماس دعا
@kultur
پاریس
۲ مارس ۱۹۳۰
تابوت احمد شاه قاجار قبل از انتقال به کربلا
منبع توئیتر مهدی گنجوی
@kultur
Today's programme at Moulana Azad National Urdu University
@kultur
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
چند روزی است در جنوب هند بسر می‌برم. از دیشب که آسمان سخت شروع به گریستن کرد، تاکنون به یاد امیرخسرو دهلوی شاعر هندی‌تبار پارسی‌گوی هستم.
ابر می‌بارد و من می‌شوم از یار جدا
چون کنم دل به چنین روز به دلدار جدا
#Iran
#Indian
#persian
#امیر_خسرو_دهلوی

https://twitter.com/AliMoujani/status/1652147615814025218?t=Y27HHOC6jzs6El3HEoCjog&s=19
@kultur
تاریخ قرون اخیر ایران بدون خوانش تحولات و رویداهای هند معنا نمی‌شود و تاریخ هند هم بدون دانش و اشراف زبانی نسبت به ادبیات فارسی مطالعه نخواهد شد. اکنون در هند؛ متحیر و درمانده که چگونه با عملیاتی ساختن یک پروژه بزرگ در زمینه احیای میراث سندی دو ملت، این نتیجه حاصل خواهد شد؟

@kultur
هند با همه تنش‌ها و کشاکشهایی که به خود دیده و با همه تنوع در سلایق و علائقی که مردمش دارند، سرزمین رواداری است. آزادی در انتخاب برای این جمعیت متنوع و بیشمار همراه با تحمل دیگری، رمز بقای هند است. بی جهت نبود عرفی شیرازی برای سرزمینی که ازدواج هندو و مسلمان پذیرفته شده است، سروده است:

چنان با نیک و بد عرفی، به سر بر کز پس مردن
مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند
@kultur
2024/09/21 17:59:57
Back to Top
HTML Embed Code: